Faalkostenprobleem in relatie tot inzet Logistiek Dienstverlener

Het faalkostenprobleem in de bouwsector is groot en neemt verder toe!

Duijghuijzen, logistieke oplossers onderkent al jaren dit probleem en kan door duidelijke procedures (zowel intern als met haar relaties), goede communicatie, gewoon de gemaakte afspraken nakomen én haar hoge flexibiliteit faalkosten voor haar klanten voorkómen.

Zeker in het licht van de HIBIN-branchedag waarin onder meer naar voren zal komen dat logistiek in brede zin van het woord steeds belangrijker gaat worden om concurrerend te blijven, is het van groot belang dat faalkosten niet alleen beperkt worden, maar juist dalen.

Verladers zullen dan ook af moeten van de gedachte dat logistieke kosten alleen transportfacturen zijn, maar dat dit in een breder logistiek kader gezien moet worden.

Als voorbeeld noemen wij: een vervoerder heeft een uurtarief van € 50,-- per uur met een productie van 40 uren per week. Zijn concurrent heeft een uurtarief van € 40,-- met een productie van 50 uren per week. Op het oog lijkt de verlader een besparing te realiseren van € 10,-- per uur, uiteraard is dit niet zo. Daarnaast kan in dit voorbeeld de uiteindelijke klant door de lage productie van de “goedkope” vervoerder ontevreden worden, doordat (tijds-)afspraken niet meer nagekomen kunnen worden. Hetgeen uiteraard zelfs kan leiden tot omzetverlies.

Kiest u als verlader ook voor een betrouwbare, flexibele logistiek partner die in vergelijking met andere logistiek dienstverleners op een hoog productieniveau ligt? Of bent u alleen pallettarieven, uurtarieven en kilometertarieven aan het vergelijken en kiest u op basis hiervan gewoon voor de goedkoopste vervoerder?? Want dan bent u misschien appels met peren aan het vergelijken en kent u überhaupt uw logistieke (faal-)kosten niet.

Wilt u meer informatie over dit onderwerp, neemt u dan gerust contact op met ons en laat u eens vrijblijvend informeren over de mogelijkheden die Duijghuijzen, logistieke oplossers u kan bieden.